Suzuki PV tekniset tiedot

Disclaimer: Tiedot on kerätty lukuisista lähteistä, joiden tiedoissa havaittiin muutamia keskinäisiä eroja. Lähteiden tai tämän sivuston mahdollista virheistä tai puutteista ei oteta vastuuta. Asiallisia, tarkkaan speksattuja korjauspyyntöjä perusteluineen (lähdetieto) saa lähettää osoitteeseen tasu_(at)hotmail.com

Lähteet:

Katso myös sivu ”Suzuki PV historia”, jossa on PV historian lisäksi pienpyörämopojen historiaa Suomessa ja Suzukilla sekä PV vs. Honda Monkey -vertailua.

 

Solifer-Suzuki PV50 1981-1993 Solifer-Suzuki PV50 1994-1998 Solifer-Suzuki PV50 2000-
Moottori
Valmistaja Suzuki Suzuki Suzuki
Työkierto 2-tahti 2-tahti 2-tahti
Iskutilavuus 49,9 cm³ 49,9 cm³ 49,9 cm³
Sylinterin halkaisija 41 mm 41 mm 41 mm
Iskun pituus 37,8 mm 37,8 mm 37,8 mm
Puristussuhde 7,3:1 7,0:1 7,0:1
Imukanavat Imuaukot Imuläpät 1994 Imuläpät
Suurin teho 1,5 kW / 4500rpm 1,1 kW / 4500rpm
Vääntömomentti 2,75 Nm / 3500rpm
Jäähdytys Ilma Ilma
Sylinterin kannen kiristysmomentti 8-12 Nm 8-12 Nm 8-12 Nm
Moottorin käynnistystapa Poljin Poljin Poljin
Voitelu
Moottorin voitelu Suzuki ”CCI”. Kaksitahtiöljyä 1:33 (2,5-3%) bensiiniin sekoitettuna Tuoreöljyvoitelujärjestelmä 1994 Tuoreöljyvoitelujärjestelmä
Moottorin öljy Mobil Racing 2T, Mobil Extra 2T Mobil Racing 2T, Mobil Extra 2T Mobil Racing 2T, Mobil Extra 2T
Vaihteistoöljy Mobil Racing 4T, Mobil Super S 10W-40 Mobil Racing 4T, Mobil Super S 10W-40 Mobil Racing 4T, Mobil Super M, Mobil Super
Vaihteistoöljyn tilavuus vaihto/huolto 650 / 700 ml
Etuhaarukan iskunvaimentajien öljy Suzuki #10 (10W)
Etuhaarukan iskunvaimentajien öljyn tilavuus 55 ml
Ketjurasva Mobil Synthetic MCO Chain Lube Mobil Synthetic MCO Chain Lube Mobil Synthetic MCO Chain Lube
Pyörän laakerien rasva Mobilgrease XHP 222 Mobilgrease XHP 222 Mobilgrease XHP 222
Vaijerien voiteluöljy Mobil Synthetic MCO Chain Lube
Runko
Rakenne Kehtorunko putkesta Kehtorunko putkesta Kehtorunko putkesta
Kokonaispituus 1415 mm 1415 mm 1375 mm
Kokonaisleveys 685 mm
Satulan korkeus maasta 650 mm
Satulan ja jalkatappien väli 450 mm
Akseliväli 960 mm 960 mm 960 mm
Maavara 125 mm 125 mm 125 mm
Kuivapaino 60 kg
Etujousitus Nestevaimennettu Y-teleskooppihaarukka, jousto 70 mm
Takajousitus Keinuhaarukka, nestevaimennetut iskunvaimentimet
Kääntymiskulma oikealle/vasemmalle 42 astetta
Etupyörän kulma (haarukka) 26 astetta
Kääntösäde 1,7 m
Etulyhty Pyöreä CEV 1981-1989 (sama kuin Soliferin ja Helkaman malleissa), suorakaide vuodesta 1990. Valmistusmaa molemmissa Italia. Suorakaide, 1998 iso pyöreä etulyhty
Takalyhty Suippomallinen Aprilia (Italia) 1981-1982. CEV (Italia) 1982-1997. 1998 iso kantikas (sama kuin TS50 mallissa) Iso kantikas (sama kuin TS50 mallissa)
Pyörät Levypyörät Levypyörät
Renkaat ja ilmanpaineet Eturengas: koko 3,50*8, paine: 1,25 bar Takarengas: koko: 3,50*8, paine: 1,75 bar Eturengas: koko 3,50*8, paine: 1,7 bar Takarengas: koko: 3,50*8, paine: 1,9 bar Eturengas: koko 3,50*8, paine: 1,25 bar Takarengas: koko: 3,50*8, paine: 1,75 bar
Renkaat, valmistaja IRC Sports 1981-1982, 1983- Nokia Finnspeed 1995- IRC Sports
Jarrut, etu Käsikäyttöinen rumpujarru 110 mm
Jarrut, taka Jalkakäyttöinen rumpujarru 110 mm
Moottorin kopat Hopea tai musta, magneetonkoppa muovia 1981, mustat 1983
Jarrukilven tanko Musta 1981
Satulan päällinen Musta prässätyllä kuviolla 1981-1986, punainen prässätyllä kuviolla 1987, 1988 sininen satulanpäällinen, 1989 musta Siniharmaa 1994
Polttoainejärjestelmä
Polttoainesäiliö 3,4 l 2,5 l 3,5 l
Varatankin tilavuus (RES) 0,5 l 0,5 l 0,5 l
Kaasutin Mikuni VM12SH Mikuni VM14SH Mikuni VM14SH
Ilmansuodatin Polyuretaanisuodatin
Pääsuutin 57,5 72,5 72,5
Voimansiirto
Kytkin Märkä monilevy Märkä monilevy Märkä monilevy
Vaihteisto 4-vaihteinen (paikka viidennelle vaihteelle) jatkuva veto. 1-N-2-3-4-(5); 1 alas 3 (4) ylös. 4-vaihteinen (paikka viidennelle vaihteelle) jatkuva veto. 1-N-2-3-4-(5); 1 alas 3 (4) ylös. 4-vaihteinen (paikka viidennelle vaihteelle) jatkuva veto. 1-N-2-3-4-(5); 1 alas 3 (4) ylös.
Vaihteiden välitykset 1. 3,166 (38/12)
2. 1,941 (33/17)
3. 1,380 (29/21)
4. 1,083 (26/24)
(5.)
Ensiövälitys 3,842 (73/19)
Toisiovälitys 2,692 (35/13)
Toisioveto Ketju Ketju Ketju
Ketjun tyyppi 88 lenkkiä, Daido DID 420 tai Tagasako RK420M
Ketjun välys 20-30 mm 20-30 mm 20-30 mm
Rattaat etu/taka, välityssuhde 13/35, 11.2 14/35, 10.4
Vaihteiden (4 kpl) kokonaisvälitykset 32.8 – 20.1 – 14.3 – 11.2
Sähköjärjestelmä
Sytytysjärjestelmä Suzuki ”PEI”. Vauhtipyörämagneetto, 1981-1982 kärjet, 1983- kärjetön CDI Vauhtipyörämagneetto, kärjetön CDI Vauhtipyörämagneetto, kärjetön CDI
Sytytystulppa NGK,BOSCH BP-6ES NGK BP(R)6HS NGK BP(R)6HS tai DENSO W20FPR-U
Sytytystulpan kärkiväli 0,6-0,7 mm 0,7 mm 0,6-0,7 mm
Sytytysennakko 17 ± 3 astetta B.T.D.C. 6000 r/min 17 ± 3 astetta B.T.D.C. 6000 r/min 18 ± 3 / 6000 r/min
Sähköjärjestelmän jännite 6V 6V (1998 ja uudemmissa 12V) 12V
Äänimerkki Soittokello Suzukin S-logolla 1981-1986, Kitagawan K-logolla 1987-1989, 1990 sähköinen äänimerkki Sähköinen Sähköinen
Akku 12V 2,3 Ah
Etuvalo pitkät/lyhyet 15/15 W
Takavalo 3 W
Jarruvalo 10 W, käsijarruvalokatkaisin 1984-
Suuntamerkkivalot Ei
Virtalukko Ei Ei Kyllä
Käynnistyksen esto Ei Ei Kyllä
Vapaavaihteen merkkivalo Ei Ei Kyllä
Lisävarusteet Nopeus- ja matkamittari, työkalusarja, käyttöohjekirja Nopeus- ja matkamittari, työkalusarja, käyttöohjekirja Nopeus- ja matkamittari, työkalusarja, käyttöohjekirja, akku- ja työkalukotelo
Hinta 3290 mk (20.3.1981), mikä vastaa noin 1 447 € vuonna 2015. Vuonna 1987 suositushinta oli 5990 mk (noin 1 825 € vuonna 2015)

Rahan arvon muutos on laskettu Rahanarvolaskurilla (Rahamuseo.fi)

12 000 markkaa (noin 2 564 euroa 2015).

Rahan arvon muutos on laskettu Rahanarvolaskurilla (Rahamuseo.fi)

Maahantuoja Bensow Oy-AB, Solifer Tehtaat, Helsinki, 1989- Ekström Oy

 

Suorituskykyarvoja

 

Suorituskykyarvo TM 8/1981 TL 7/1987 TM 7/1992
Huippunopeus 40 km/h
Polttoaineen kulutus 2.9 l / 100 km 2.7 l/100 km 2.9 l / 100 km
Laskennallinen toimintasäde / tankkaus 117 km / 3,4 l
Kiihtyvyys 15.2 s 0-100m 16.8 s 0-40 km/h 13.5 s / 37.5 km/h
Jarrutusmatka 6.7 m 24.5 m 40-0 km/h 7.3 m (40 km/h vauhdista)
Kääntöympyrän halkaisija 3.4 m
Melutaso 66 dB

 

 

Mainokset

2 ajatusta artikkelista “Suzuki PV tekniset tiedot

  1. Paluuviite: Toimintakokeet, osa 3 | Suzuki PV50 projekti

  2. Paluuviite: Blogitilastot – 200000 lukukerran etappi – kiitokset lukijoille! | Suzuki PV 50 projekti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s