Viimeistelyä – vaijeriohjaimet, sivupeili


Kahvojen ja vaijerien asennus on esitetty omassa artikkelissaan. Vaijeriohjaimet olivat vielä asentamatta. Niillä on tärkeä tehtävä ohjata vaijerit siten, että vaijerien kuoret sekä runko-osien maalit eivät hankaudu. Saimme vinkin taivutella räjäytyskuvan mukaiset ohjaimet itse pyörän pinnoista mutta alkuperäiset ohjaimet löytyivät lopulta MPT verkkokaupasta.

Vaijeriohjaimet vasemmalta oikealle: kytkinvaijeri/ala, kytkinvaijeri/ylä, etujarruvaijeri/ala, etujarruvaijeri/ylä

Vaijeriohjaimet vasemmalta oikealle: kytkinvaijeri/ala, kytkinvaijeri/ylä, etujarruvaijeri/ala, etujarruvaijeri/ylä

Tangon räjäytyskuva ei kerro ihan tarkasti kaikkien ohjainten asennuksesta, joten pitää katsoa johtojen reitityskuvaa. Etujarru- ja kytkinvaijerin yläpäät ovat selkeät. Ensimmäinen viedään vasemman tangon etupuolelta ja jälkimmäinen takapuolelta. Ohjaimet tulevat kiinni tankojen kiinnityspultteihin, aluslevyjen alle.

Yläpään vaijeriohjaimet paikoillaan. Tankoa kääntäessä kytkinvaijeri ei hankaa tankin tai etupalan reunaan.

Yläpään vaijeriohjaimet (etujarru- ja kytkinvaijerit) paikoillaan. Tankoa kääntäessä kytkinvaijeri ei hankaa tankin tai etupalan reunaan.

Kytkinvaijerin alapään ohjainta ei tällä kertaa asennettu, sillä se vaijeri oli reititetty tässä yksilössä hieman toisin.

Samalla kertaa sähköjohdot niputettiin tankoihin kiinni siististi. Löysimme mainiot krominippusiteet (Motonet 38-1511), jotka hukkuvat kromitankoon huomaamattomiksi.

Kun kaikki niputukset ja ohjaimet on asennettu, tankoa tulee käännellä ääriasentoon ja tarkistaa, että vaijerit ja sähköjohdot liikkuvat vapaasti, eivätkä hankaa mihinkään ei-toivottuun kohtaan.

Sähköjohdot ja vajerit niputettu tankoon.

Sähköjohdot ja vajerit niputettu tankoon.

Mopon sielu syntyy yksityiskohdista. Krominippusiteet istuvat tankoon huomaamattomasti.

Mopon sielu syntyy yksityiskohdista. Krominippusiteet istuvat tankoon huomaamattomasti.

Vaijereiden asennus ja säätö_24

Peili ostettiin myös MPT verkkokaupasta ja kiinnitettiin vasemmalle puolelle kahvassa olevaan valmiiseen kierrereikään.

Suzukin alkuperäisosassa on aina tiettyä tunnelmaa

Suzukin alkuperäisosassa on aina tiettyä tunnelmaa

Peili kiinnitettynä

Peili kiinnitettynä. Kuskin työtila alkaa olla lopullisessa asussaan.

Peilin asennus_3

 

 

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s