Rungon kokoaminen 3 – moottorin kiinnitys


Jotta sähköjä ja vaijereita kannattaa asennella pidemmälle, moottori on kiinnitettävä runkoon. Uuden maalipinnan kolhuja yritettiin välttää kaikin keinoin ja paikkoja suojattiin ohuella vaahtomuovikankaalla (käytimme kangasta, jota käytetään laminaatin alla äänenvaimennukseen). Kangas on helppo repiä välistä pois kun suojausta ei enää tarvita.

Kaikki kolme kiinnityspulttia uusittiin ja ne voideltiin ennen asennusta vaseliinilla. Moottorin paikalleen nostamisessa on syytä olla apukäsiä. Lisähaastetta tuli tässä projektissa siitä, että rungon alaosa oli hieman kokoonpuristunut ja moottori ei meinannut millään pudota paikoilleen.

Suojattu runko ja kytkinkoppa

Suojattu runko ja kytkinkoppa sekä vaseliinilla voidellut uudet pultit

Moottori paikoilleen

Moottori paikoilleen

Rungon kokoaminen_33

Rungon kokoaminen_34

Magneeton koppa pidettiin tässä vaiheessa vielä auki

 

Suojat riisuttu

Suojat riisuttu

Tästä voitiin jatkaa vaijereiden ja sähköjen kanssa. Kaikista varotoimista huolimatta pientä kolhua tuli. Niitä pitää paikkailla myöhemmin.

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s