Tangon ja kahvojen kunnostus


Tangon putki oli hyväkuntoinen. Kahvoja purkaessa kuitenkin löytyi lisää vikoja vikalistan jatkoksi. Kaasukahvaan ei mene ehjää kaapelia liittimineen ollenkaan, joten sähköjäkin päästään rakentelemaan.

Kytkinkahvasta puuttuu ruuvi.

Ruostetta löytyy.

Ruostetta löytyy.

Tangon ja kahvojen kunnostus_3

Valokatkaisijan levyn pidäkkeet ruosteessa, ei kuitenkaan toiminnallista vaikutusta.

Kahvat liottelussa ennen puhdistusta.

Kahvat liottelussa ennen puhdistusta.

Tangosta poistettiin tuppien liimajämät liuotinpesulla ja rätillä. Tangon sisällä oli jonkin verran ruostetta, mutta ei paksulti. Sitä poistettiin niin syvältä kuin mahdollista (hiekkapuhalluksella olisi lienee onnistunut kätevästi) ja putkeen suihkuteltiin ruostesuojamaalia. Muuten tanko oli hyväkuntoinen ja valmis kokoonpantavaksi näiden toimenpideiden jälkeen.

Kahvat vaativat järeämpää käsittelyä. Liotuksen jälkeen liuotinpesuaineella ja hammasharjalla oli käyttöä, samoin pienellä ruuvarilla ja rätillä.

Tämä putsailu on lienee loputonta?

Loppuuko tämä putsailu koskaan…?

Jälleen läjä osia puhdistettuna.

Kahvat puhdistettuna.

Kahvat ovat hintavia. Tässä kohti näytti kuitenkin, että näillä pärjätään, kunhan sähköt saadaan rakennettua. Kun sähköosia tarkasteltiin tarkemmin, alkoi näyttämään pahemmalta. Kontakteissa oli hapettumien lisäksi syöpymiä. Esim. moottorin sammutusnapin jousen pinnoite oli syöpynyt. Puhdistamaan sen pystyi,  mutta uudelleen ruostuminen on varmaa.

Sammutusnapin kontaktit olivat huonossa kunnossa.

Sammutusnapin kontaktit olivat huonossa kunnossa.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s