Viat ja viritykset


Moottori

  • Vetoakselin boorit kuluneet/rikki.
  • Käynnistysakselin boorit kuluneet/rikki, minkä vuoksi käynnistysakseli hitsattu paikoilleen.
  • Männänrenkaat väljät
  • Alaripustuskorvakkeiden reiät kuluneet väljiksi ja soikeiksi joko löysien tai väärien pulttien takia.
  • Moottorin tiivisteet vuotavat, muototiivisteet korvattu tiivisteliimalla tms.
  • Ruostetta ja syöpymiä moottorissa monessa paikkaa ja pulteissa, ilmeisesti vettä ollut öljyn seassa huonoista tiivisteistä johtuen.
  • Magneettoa yritetty saada irti ilman ulosvetäjää, moottorilohkoa rikottu, mistä johtuu omalta osaltaan, että hiekkaa ym. päässyt magneettotilaan.
  • Yleisesti konepulttien ja -muttereiden kunto vaihtelee avaamiskelvottomasta tyydyttävään. Nuljattujen lisäksi on pultteja ja ruuveja selvästi vaihdettu toisiin, usein vääränlaisiin (mm. liian lyhyitä tai pitkiä, jälkimmäisessä tapauksessa käytetty lisäaluslevyjä.
  • Ristipääruuveja on ilmeisesti yritetty avata/sulkea vääränkokoisella kärjellä tai tekniikalla, mistä seurauksena huonoja kantoja.
Savua ja lokarille runsaasti roiskuvaa öljyä...ei lupaa hyvää.

Savua ja lokarille runsaasti roiskuvaa öljyä…ei lupaa hyvää.

Vetoakselin boorit heikossa kunnossa.

Vetoakselin boorit heikossa kunnossa.

Huono tiivistys tuo ongelmia. Huomaa myös ovaaliksi kulunut ripustusreikä.

Huono tiivistys tuo ongelmia. Huomaa myös ovaaliksi kulunut ripustusreikä.

Tiivistysmassa ei ole ihan toiminut.

Tiivistysmassa ei ole ihan toiminut.

Syöpymiä, ilmeisesti vettä öljyssä.

Syöpymiä, ilmeisesti vettä öljyssä.

Männänrenkaat väljät.

Männänrenkaat väljät.

Magneettoa on saatu pois ilman ulosvetäjää ja lohkossa vaurioita.

Magneettoa on yritetty pois ilman ulosvetäjää ja lohkossa vaurioita.

Jälleen tiivistysongelmia, nyt magneetossa. Hyväkään tiiviste ei pidä, jos tiivistyspintaa rikottu.

Jälleen tiivistysongelmia, nyt magneetossa. Hyväkään tiiviste ei pidä, jos tiivistyspintaa rikottu.

Käynnistysakselin boorit huonot.

Käynnistysakselin boorit huonot.

Käynnistysakseli hitsattu paikalleen.

Käynnistysakseli hitsattu paikalleen.

Kirjavat kiinnityspultit ja rikotut ruuvien kannat.

Kirjavat kiinnityspultit ja rikotut ruuvien kannat.

Voimansiirto

  • Ketjut löysällä
  • Ketjurattaat korkeintaan tyydyttävässä kunnossa (kuluneet)
  • Ketjusuoja puuttuu
  • Kytkinkopan kytkinvaijerikorvake murtunut, nippuside- ja klemmarikorjaus
  • Eturatastilassa erilaisia kulumia ja syöpymiä, erittäin törkyinen
  • Magneeton kopassa ollut reikä, hitsattu. Myös ratastilan puolelta hitsattu, silti jäljellä yksi reikä ja magneeton suojan seinästä puuttuu pala.
  • Vaihdeakselin boorit kuluneet/rikki
  • Vaihteisto ei toimi kunnolla, vapaalle hankala saada (liikevarat riittämättömät); vaihteensiirtäjän rummun ohjausurat kuluneet ja ruosteessa, siirtäjähaarukoiden nokissa  kulumia.
Kejusuoja puuttuu. Magneeton koppa on saanut myös reiän joskus, hitsattu.

Kejusuoja puuttuu. Magneeton koppa on saanut myös reiän joskus, hitsattu.

Täällä on joskus rysähtänyt; hitsaus, reikä ruuvinpaikan kyljessä, lohjennut pala magneeton suojan seinästä.

Täällä on joskus rysähtänyt; hitsaus, reikä ruuvinpaikan kyljessä, lohjennut pala magneeton suojan seinästä.

 

Kytkinkotelon korvake poikki.

Kytkinkotelon korvake poikki.

Polttoainejärjestelmä

  • Kaasuttimen ilmansuodatin rikki ja huonosti kiinni
  • Polttoainehana vuotaa
  • Letkuliitokset vuotavat, teippikorjauksia
  • Kaasuttimen korvake haljennut liian suuren aluslevyn takia
  • Tankin satulanpuolen kumipuslat huonot
Haljennut korvake, liian pitkä ruuvi, rikkinäinen ja huonosti kiinni oleva ilmansuodatin.

Haljennut korvake, liian pitkä ruuvi, rikkinäinen ja huonosti kiinni oleva ilmansuodatin.

Sähköistys

  • Etulyhdyn kiinnitysrauta poikki
  • Takalyhty puuttuu
  • Johtosarjat poikki sammutusnapille ja valokytkimille ja äänimerkille
  • Äänimerkki puuttuu
  • Magneeton johdot poikki, liitetty ”sormikerrosliitoksin”  ja eristetty sähkömiehen teipillä, joka ei kestä liuottimia.
  • Maadoituksia poikki/hapettunut/ruostunut
Tästä kuvasta puuttuu paljon.

Tästä kuvasta puuttuu paljon.

Magneeton puolajohdot ”sormiliitoksilla”. Teipit eivät ole kestäneet liuottimia.

Runko

  • Lokarit poikki, hitsattu. Takalokari pyhennetty peltisaksin.
  • Maali kulunut puhki putkirungosta useasta kohtaa, mm. satulan alta (johtuen satulakumipuslien puutteesta).
  • Pyörän laakerit rohisevat
  • Nopeusmittarin pyörittäjä jumissa, prikkoja ja liikkeensiirtäjälevy puuttuvat.
  • Vanteet ruostuneet ja syöpyneet renkaiden puolelta, ulkopuolelta maalattu ruosteen päälle.
  • Renkaat eri paria.
  • Jarrujen pito korkeintaan tyydyttävä
  • Etuhaarukan putki sisältä ruosteessa
  • Tankolukko ruostunut, avain kadoksissa
Lokarit irti tai poikki, hitsauskorjauksia.

Lokarit irti tai poikki, hitsauskorjauksia.

Pyörät ja jarrut

  • Rummut törkyiset ja ruosteessa
  • Pyöränpulttien kierteet huonot, sokat kehnot
  • Laakerit rohisevat
  • Nopeusmittarin pyörijä jumissa

Ulkonäkö, ”look & feel”

  • Satula uudelleenverhoiltu?
  • Tankki maalattu mattamustaksi (pitäisi olla musta 019 Black tai punainen 14C Marble Current Red)
  • Rungon maalissa kulumia metalliin asti, mm. satulan alla (satulan kumipuslat puuttuvat)

Viritykset

  • 80cc (74cc) sylinteri. Männässä merkintä ”1.00”.
  • Välitykset: 16/32
  • Tehopakoputki
  • Kaasutin Dellorto PHBG 17 AS metallisella pestävällä ilmansuodattimella.
Ylikokoon porattu sylinteri.

Ylikokoon porattu sylinteri.

Tehopakoputki. Saisi "piippa" olla pidempi öljyn roiskumisen takia...

Tehopakoputki. Saisi ”piippa” olla pidempi öljyn roiskumisen takia…

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s