Ensisavut


Tämä pikku projekti löytyi RestauRantapäiviltä 2013.

Ensisavut_1

Trafista selvisi, että runkonumeroperusteinen käyttöönottopäivä on 4.4.1994. Kone ei kuitenkaan ole tuoreöljyvoitelulla varustettu, mikä tuli ominaisuudeksi juuri tuona vuonna. Epäselväksi jäi, onko kone vaihdettu toisesta moposta. Trafin mukaan rekisteröityjä omistajia on ollut kolme.

Päällisin puolin oli heti selvää, että työtä riittää. Mopo ei ollut luonnollisesti liikennekelpoinen. Lisäksi oli pieniä merkkejä siitä, että elinkaari ja oli jo kääntynyt ehtoopuolelle, jota voi tuttavallisesti kutsua ”peltorassi” tms. aikakaudeksi. Mopon perusasioista ei oltu pidetty huolta (perussäädöt, pesut…), sähköt eivät sytytystä lukuunottamatta toimineet (valot, sammutus).

Koeajo: mopo lähti kuitenkin käyntiin ja kuljetti ihmeen ärhäkästi aikuista miestä. Savu oli mustaruutiammuntojen luokkaa ja pakoputki sylki öljyä kuin Itämeren öljyputki. Tämä herätti huolta moottorista ja myös hieman jä arveluttamaan myös edellisen omistajan bensiinin seossuhde. Vaihteen saaminen tarkasti oikeaan paikkaan, varsinkin vapaalle, oli lottoamista. Jouset toimivat, samoin jarrut kohtuullisesti, mikä olikin ihan tarpeen. Koeajon lopputulos oli, että onhan tämä haaste otettava vastaan…

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s